perjantai 1. helmikuuta 2008

Perjantailevy: Hetket ennen minua

Sen kunniaksi, että Kent esiintyy näinä päivinä jossain päin Suomea, enkä minä ole taaskaan kuulemassa, on perjantailevynä tänään helsinkiläisyhtye Soman Hetket ennen minua. Rinnastus Kentiin siksi, että varsinkin yhtyeen debyyttilevyllä on melko selvästi kuultavissa ruotsalaisten vaikutus. Sittemmin bändin soitanta on kehittynyt itsenäisempään suuntaan, eivätkä esikuvat ole enää niin vahvasti esillä. Soman musiikkia on soinut muutamassakin kotimaisessa elokuvassa, ja parhaillaan uutta Vaeltajasydän-kappaletta voi kuulla Sooloilua-elokuvassa. Silti bändi on mielestäni saanut lahjakkuuteensa nähden liian vähän huomiota. Tähän mennessä yhtyeeltä on ilmestynyt kaksi albumia, joista Hetket ennen minua on ensimmäinen. Tekeillä on kuitenkin myös uutta materiaalia, jota voi kuunnella bändin MySpace-sivulla. Toivottavasti uutta levyä pukkaa pian kauppoihin.

MP3 Soma – Niin kuin minä
Soman albumilta Hetket ennen minua (2004).

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

hei, ja onnea blogimenestyksestä. ootteko muuten kuullu islantilaista seabearia, eli björkin poikaa sindriä? sain kämppikseltä synttärilahjaks sen levyn "the ghost that carried us away" ja musta se on aika jees, eli suosittelen tsekkaan sen ulos. hyvää perjantaina suomeen!

Solja kirjoitti...

aaah se on se sindri! miten en oo yhdistänyt... mulla on ollu sen cat piano herätysäänenä ikuisuuden, pitää varmaan vaihtaa ennen kun alkaa ärsyttää.

Anonyymi kirjoitti...

joo, tai sindri ja sen kaks kaverii. i sing i swim on huippu. myspacesta löytyy...